سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماهواره

 

ماهواره بر ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیر دارد از جمله این ابعاد میتوان به ماهواره و زن، ماهواره و خانواده، ماهواره و کودکان اشاره کرد.در سلسله مقالاتی بر آن شدم تا ابعاد مختلف اثرات ماهواره مورد بررسی قرار گیرد.

ماهواره

 

1) ماهواره و زن

خداوند در قرآن ذکر میکند که همه موجودات را زوج قرار دادیم ( وَمِن کُلِّ شَیءٍ خَلَقنا زَوجَینِ لَعَّلَکُم تَذَکَّرون )[1] از طرفی در آیات دیگر گفته شده که انسان را از یک زن و مرد قرار دادیم (فَجَعَلَ مِنه الزَّوجَینِ الذَّکَرِ وَ الاُنثی )[2]. تنها وجود بی نیاز و بی کفو و همتا خداست و انسان حتی اگر کامل هم باشد نیاز به کفو و همتایی دارد تا جایی که شخص اول آفرینش یعنی رسول اکرم (ص) ازدواج میکنند و دردانه دختر ایشان نیز همتایی چون حضرت علی (ع) دارند.

خداوند در آفرینش مرد را موجودی استدلالی، خشک و فیزیکی قرار داد که قدرت احساس دارد و زن را موجودی احساساتی با عواطف بالا و لطیف آفرید که قدرت استدلال دارد. مرد در آفرینش تجلی گاه اسما و صفات جلال خدا قرار گرفت و زن تجلی گاه صفات جمال خدا شد. وقتی زن و مرد در یک زندگی در کنار هم قرار بگیرند کامل شده و مسیر عبودیت رنگ تازه ای به خود میگیرد.

در زندگی به سبب همان روحیه ی لطیفی که خدا به زن اعطا فرمود مسئولیت خلق یک زندگی جدید و تربیت نسل برعهده وی نهاده شد.زن به سبب عواطف خود با مهربانی از نسل آینده جامعه مراقبت نمود و به نقطه آرامش در خانواده تبدیل شد.

امروزه در جنگ نرم، رسانه ها علی الخصوص ماهواره با دست گذاردن بر زن سعی در برهم زدن آرامش خانواده ها دارند.


 

     زن همچون پزشکی است که احساسات زخم خورده خانواده را التیام میبخشد. اگر این پزشک بیمار شود بجای التیام، خود زخمی بر زخمی عمیق تر بر زخمهای خانواده میگردد. زنها به لحاظ آمار نیمی از جامعه و به لحاظ آثار تمام جامعه هستند. هنگامیکه زنان یک جامعه درگیر شوند از تربیت نسل آینده غافل شده و تمام جامعه درگیر تبعات سوء آن میشود. امروزه رسانه ها به بهانه آزادی که هر زن حق ارتباطات آزاد را دارد به مخاطب خود این موضوع را القا میکنند که میتوان در کنار همسر خود، مردی را به عنوان دوست انتخاب کرد و موضوع خیانت تقریبا محتوای تمامی فیلمهای شبکه های مختلف ماهواره ای را تشکیل داده است. در این میان مردان با دیدن چهره های گریم کرده و وضعیت نامناسب زنان در این فیلمها سلیقه تصویری خود را زن تغییر داده و احساس دلزدگی نسبت به همسر خود پیدا خواهند کرد و مقایسه ها بین همسر و کارکتر های فیلم ها تمام ذهن آنها را درگیر مینماید اینجاست که زن با آرایش و گریم میخواهد به سلیقه ی مرد نزدیک شود و اگر آرایش جواب نداد خود را به تیغ جراحان پلاستیک می سپارد. به تدریج زن برای همسرش تکراری میشود اما کارکتر های جدید هرروز در فیلمها و عکس ها خودنمایی میکنند همین است که مردان در کوچه و بازار شروع به یافتن چهره مطلوب خود میکنند.حتی مرد در صورت پیدا کردن آن چهره باز چهره ای به مراتب زیباتر از آن خواهد دید و این دور و تسلسل باطل تا به قهقرا کشاندن افراد ادامه خواهد یافت.


 

امروزه در غرب علیرغم تمام تبلیغات سوء شاهد موج اسلام خواهی جدیدی علی الخصوص در بین زنان هستیم. با وجود تمام محدودیت هایی که علیه اسلام و حجاب وجود دارد گرایش زنان غربی به حجاب روز به روز در حال افزایش است. زن در غرب دقیقا برابر با کالایی شده که پشت ویترین های فروشگاه ها همراه با اتیکت قیمت خود مینشینند تا مردان هوسباز با نگاه های آلوده آنان را برای منافع جنسی خود انتخاب کنند.



 

 

فروشگاه های "woman to go " که امروزه در حال گسترش در کشور های اروپایی-امریکایی است به مرکز عرضه زنان بدل شده اند.

این است همان آزادی و کرامتی که غرب از آن دم میزند. فرهنگ غربی آزادی هرزگی برای مردان بیمار و اسارت را برای زنان به ارمغان آورده است؛ اسلام که در نهایت کرامت با زن برخورد میکند امروزه گرایش بسیاری در اروپا گشته است.

و در کلام آخر باید به این موضوع اشاره نمود که تنها راه نجات بشریت عمل به احکام اسلامی است همانطور که خداوند در آیه شریفه 30 و 31 سوره نور میفرماید:

قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون (30)

و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن الا ما ظهر منها و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن و لا یبدین زینتهن .... (31)

به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است! (30)

و به زنان با ایمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را- جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسرى‏هاى خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند.... (31)



[1] - 49 ذاریات

[2] - 39 قیامت

 


[ شنبه 93/6/15 ] [ 9:26 صبح ] [ خـادم الـمـهـدی ]