سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماهواره کودکان و نوجوانان

   2(ماهواره و کودکان و نوجوانان


کودکان سازندگان آینده هر ملتی هستند و امید هرکشور به آینده است.متاسفانه غفلت مسئولین و خانواده ها از این آینده سازان سبب شده است تا دشمنان بر این مورد دست گذارده و سعی در انحراف ذهن و فکر آنان کنند.امروزه خانواده ها به بهانه افزایش کیفیت زندگی از تعداد فرزندان خود کاسته اند در حالیکه توجه خود را فقط به خورد و خوراک معطوف ساخته اند غافل از آنکه آنچه باعث شکل گیری شخصیت افراد است روحیات ،خلقیات و معنویات یک فرد است.مادران به بهانه سرگرمی با برنامه های کودک ماهواره، کودکان خود را به دست برنامه هایی می سپارند که باعث تحریک قوه غضب میشود؛برنامه هایی خشن که باعث ترویج خشونت در کودکان میگردد. بسیاری از خانواده ها هنگامیکه از خطرات ماهواره و فیلمها و سریالهای آن صحبت میشود ادعا میکنند که این شبکه ها را قفل کرده و اجازه دیدن آنها را به فرزندان خود نمیدهند و برخی معتقدند که کودک بسیار کوچکتر از آن است که قابلیت درک اینگونه مسائل را داشته باشد غافل از آنکه کودکان ذهن بسیار کنجکاوی دارند و مسائل را به خوبی درک میکنند اما از خود واکنشی نشان نمیدهند. اینگونه فیلمها نتایج وحشتناکی بر روحیه کودکان دارد و این هنگامی بروز میکند که کودکان بزرگ شده اند و این روحیات و خلقیات بخشی از وجود آنها گشته است.


در پاسخ به آن دسته از والدینی که ادعا میکنند شبکه هایی را قفل میکنند یا اجازه تماشای فیلم را نمیدهند باید گفت انسان نسبت هر آنچه از آن منع شده حریص است.وقتی ما در حین دیدن یک فیلم فرزندمان را روانه اتاقش کرده و توجیه میکنیم که برای سنش مناسب نیست حس کنجکاوی کودک برانگیخته شده که این چه موضوعی است دیدنش یا فهم آن برای من مناسب نیست و این است که دست به هر کاری میزند تا فیلم را همانند پدر و مادر خود مشاهده کند. در یک گزارش که یکی از خبرنگاران از بین کودکان یک مدرسه تهیه میکند کودکان یا بواسطه همان نصاب ماهواره کد قفل را پیدا کرده و هنگامی که والدین در منزل نیستند از همان شبکه ها استفاده میکنند و یا به نحوی سعی در دیدن فیلم دارند. از جمله آنکه کودکی اذعان میکرد که هنگامی که به اتاق فرستاده میشود در زیر پتو بالشی گذاشته و خود از گوشه ای مشغول دیدن فیلم میشود و پدر و مادر در خیال آنکه کودکاشان به خواب رفته با خیال راحت به تماشای فیلم مشغول میشوند. در مورد دیگری کودک ادعا میکرد هنگامی که پدر قفل شبکه ها را میگشود به هر نحوی بوده رمز را فهمیده است...


از این قبیل شگردهای هوشمندانه برای فریب والدین بسیار وجود دارد اما نکته اصلی این ماجرا آنست که کودک و نوجوان در اینگونه موارد دچار بلوغ زودرس میشوند.گاهی نیز حس کنجکاو بچه ها سبب میشود تا کودک یا نوجوان آنچه را که از صحنه ها و فیلمهای غیراخلاقی مشاهده کرده در بیرون اجرا کند.

پسری 15 ساله که در کانون اصلاح و تربیت به سر میبرد بیان میکرد که همواره هنگامی که والدین در خانه حضور نداشتند قفل شبکه ها را باز کرده و آنها را مشاهده می نمود و همان چیزهایی که مشاهده کرده را در واقعیت با دختر همسایه 9 ساله اجرا کرده و چون دخترک به پدربزرگ پسر اطلاع داده از سر لجبازی با شیلنگ و آجر به دختر حمله می برد.دخترک در این ماجرا جان می سپارد.

متاسفانه اکنون مشاهده میشود که سن روابط جنسی در جامعه کاهش یافته و پدیده غربی دوستی های خیابانی در بین دختران و پسران دبستانی نیز مشاهده میشود.

این همان هدیه غرب به فرزندانمان است.



[ شنبه 93/6/22 ] [ 8:40 صبح ] [ خـادم الـمـهـدی ]